16 RENK GRUBU HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİZ
Bu makaleyi (öğrencim ya da değil) renk danışmanlarına hitaben yazıyor ve aşağıdaki soruma yanıt olacak bir deneyiminiz, teoriniz, görüşünüz varsa lütfen ama lütfen paylaşmanızı rica ediyorum.
Teoriye hakim olunca çözüm kolay görünüyor ancak 12 renk grubu ile çalışmaya alışkın olsam da ve Zyla gibi 24 renk grubunu formüle edebilsem de, 16 renk grubunda tökezliyorum.
Kullanmaya niyetim olduğundan değil, hatta Amerikanvari bir çeşitlendirme zorlaması olarak küçümsüyorum da ama aksini duyup ikna olma ihtimalimin üstünü çizmek istemiyorum.
Mesleğimizin dünya çapında beğendiğim temsilcileri 12 renk grubunu kullanıyor. Bizim deyişimizle “bir mevsimin tek bir niteliğini baskın olarak taşıdığı için aynı niteliğe sahip komşu diğer gruba meyilli olmak”.
Koyu bir KIŞ’ın, koyuluk niteliğini paylaştığı SONBAHAR’a meyilli olması gibi. Siz meslektaşlarım dışında bu makaleyi okuyan varsa, hayır, diğer gruptan ödünç renk alınmıyor, aynı mevsim çerçevesinde kalınıyor ama paletin üçte birlik bölümü daha geniş satıhlarda kullanılabiliyor.
16 renk grubu ne yapıyor? Mevsimi bu meyilli grupları birer alt grup olarak sınıflandırıyor fakat bizim için önemli 3 niteliği aynı anda taşıyan kişiyi de mevsimin saf/gerçek temsilcisi sayıyor: 1 gerçek mevsim ve komşulara meyilli 3 alt grup.
Gelin görün ki 12 renk grubu üzerinden gitmeye başladığımdan bu yana gerçekleştirdiğim seansların hiç birinde, bir mevsimin tüm özelliklerini eşit ağırlıklı taşıyan kişiye denk gelmedim.
İki nitelik arasında kaldığım çok oldu ve aslında bu danışanım için de gayet şanslı bir durumdu, mevsimi filtreleme ihtiyacı yoktu. Örneğin hem net renklerini, hem sıcak renklerini eşit uyumla taşıyan ama açık renkleri ancak tamamlayıcı olarak kullanabilecek İLKBAHARlar…
Gelelim soruma ve sizin gözlemlerinizi paylaşmanıza ihtiyacıma:
1- 12lik sisteme geçtiyseniz 3 eşit ağırlıklı niteliğe aynı danışanınızda denk geldiniz mi? Hem bordoyu, hem magentayı, hem şeker pembeyi (veya saf kırmızıyı) eşit şekilde iyi taşıyabilen bir danışana?
2- Aşağıdaki grafikte önerdiğim üzere, YAZa meyilli KIŞ için soğuk alt tonlu renkleri koyulaştırırsam KOYU KIŞ paletine dahil oluyor ama kırarsam, elimizde sadece alıştığımızdan daha koyu YAZ renkleri beliriyor. Halihazırdaki bir kaç ortak renk hariç, KIŞ paleti çerçevesinden çıktığımız/çıkacağımız kesin.
3- Veya tam tersini yaptığımda, KIŞa meyilli bir YAZ için renkleri canlandırırsam ya KIŞ paletine zıplıyoruz ya da koyulaştırırsam, koyu YAZ renklerine ulaşıyoruz.
Sorun: Halihazırda her iki grubun ortak kullanımda olan mürdüm, gri gibi renkler aynı yerde dururken, yeni bir alt gruba ulaşamıyorum.
Gözden kaçırdığım bir durum mu var, yoksa tahmin yürüteceğim üzere
A) 16lı sistem acaba ilkbahar ve yaz grubu insanları pigmentlerden nasibini alamamış açık renkli insanlardır da, sonbahar ve kış grubu insanları koyu renklerin hakimiyetindedir mitinden yola çıkılıp, KOYU YAZ ve AÇIK KIŞ için birer grup mu yaratmaya çalışmışlar?
B) Mevsimin her niteliğini eşit uyumda taşıyan insanlar olabileceğini kağıt üzerinde bir olasılık olarak değerlendirmişler ve teoriden mi ilerlemişler? Çünkü bu bakış çok daha basit, zahmetsiz ve danışanı da rahatlatan bir yöntem olarak zaten 4 mevsim ile çözülebiliyor..
Görüşlerinizi çok merak ediyorum.
Paylaştıkça büyüyoruz, renkleniyoruz, ne mutlu bize!