EKRAN YÜZLERİ VE RENK FİLTRELERİ
Yanıltmamak için başlığı renk filtreleri olarak belirledim. Pürüzsüz veya ince görünme filtreleri değil bugünkü konumuz :)
Seneler önce, mesleğime yeni başladığım dönemler… Olasılıkla ilk senem…
Haber sunucularından, dizi oyuncularına, makyaj ve kostümdeki tüm hataları görmekten kendimi alamadığım, “Hizmetime ihtiyaçları var, yazıııığk, farkında değiller” dediğim bir dönem.
Televizyonda sevdiğim bir komedi dizisinin yapımcı firmasından -Twitter’da son derece sıcak ve ilgili bir yazışmanın hemen ardından- aldım ilk randevumu. . Hayalimde sevdiğim diziyi ve oyuncuları hatasız görebilecek olma ihtimalinin sevinci.
Karşılıklı görüşmede, kumaşlarımla, kartelalarımla aktarmaya çalıştığım hizmeti son derece etkileyici bulmuş olmalarına rağmen, ışık, filtre, kanalın renk ayarı vb gibi (o dönem hiç, şimdi ise ancak kısmen anladığım) detaylardan dolayı böyle bir hizmetin sektöre hitap edemeyeceğini söylediler.
Amerika, Kanada ve İngiltere’de bu hizmetlerin sektörün vazgeçilmezi olduğunu bilmiyordum bu görüşme esnasında, dolayısıyla örneklendiremedim.
Renk uyumunu yakaladıktan sonra, çekimin hangi filtreden geçtiği veya hangi efekt filtresinin kullanıldığı fark etmeksizin, sonuç kendi içinde uyumlu olmaya devam ediyor.
Çok kaba bir aktarımla:
Aktarabildiğimi umuyor, ayrı kulvardaki benzer bir konuya geçiyorum:
TİYATRO VE FİLM KIYASLAMASI
Tiyatroda da kişilerin pigmentasyonu elbette değerlendiriliyor, oyuncuyu huzursuz edecek renkler ayıklanıyor. Ama oyunun genel havası, çağrışımı ve ışıklandırma öncelikli olarak değerlendirilmeli diye düşünüyorum.
Renkli spotların tüm mekanı değil de noktasal/bölgesel aydınlatma etkisi, ciddi ezber bozuyor…
Şimdilik bulabildiğim kostüme dair formülasyon şu; oyunun geneli değerlendirildikten sonra, YAZları KIŞa, SONBAHARları İLKBAHAR’a (derinlik kontrastı kullanmaksızın) yükseltmek veya KIŞları ve İLKBAHARları, aynı ısıdaki, doygunluğu düşük renklere indirgemek…
Sevgili meslektaşlarım, tiyatro renklendirme deneyimlerinizi paylaşmanızı çok arzu ederim. Türkuaz koltuğa yansıtılan kırmızı ışık ile, koltuğun görünmez oluşu beni dumura uğratmıştı da :)
Tabii bu deneyim sonrası, deneysel, ışık oyunlarından ibaret bir gösterinin kurgusuna dair de çok heveslendirmişti…
Ne dersiniz, sadece ışıklandırma ile aynı sahnede (sahne, dekor değiştirmeksizin) 3-4 mekanı bir arada yaşatacak bir projeye girişelim mi? Ya da bildiğiniz uygulanmış örnekleri var mı?